Thursday, January 12, 2012

Selepas 7 hari

Dear people . I need you to know that I am so tired . Okay, baru je 7 hari sekolah . Aku dah macam apa dah . First day sekolah macam okay lagilah . Tapi masuk hari kedua ketiga , I'm like , Oh WHY ?! 
Okay . Esok ada mesyuarat koko apebenda tah . Aku Kadet Polis , Kelab Fotografi , Bola Baling . Tahu tak apa aku cakap dengan kawan aku ? Aku nak masuk kelab and permainan yang less bitches . Kadet polis tu aku dah tak boleh elaklah . Dah beli uniform segala bagai , takkan nak tukar . Bazir duit je . Aku taknak datang pon kadet polis . Sampai bila-bila . Btw , Fotografi and Bola Baling ada bitches ke ? At least aku ada kawan2 aku . So , nak menggila pon ada diorang . Tak macam tahun lepas , pergi main bola jaring , I was like duduk situ tunggu dapat bola tu . And . . . urgh . Bitch . You know what they do , kan ? Aku tak faham betul tau dengan perempuan yang macam ni . Dekat sekolah aku tu , hadoi . Aku taktahulah . Tapi memang betul . Aku pikir aku buat sekolah sendiri and hanya orang2 pelik macam aku je boleh masuk . Aku rasa intimidated bila depan perempuan2 gedik tahap middlefinger ni . 
Okay , balik kepada topik asal which is not Bitches . Aku ada Hari Terbuka tau . Hari Sabtu ni . Cikgu kata kalau bawak mak and ayah dapat merit 20 markah . Aku tak kira teruk mana keputusan aku tu , aku nak pujuk jugak mak ayah aku datang ! Kalau dyorang taknak datang , aku bawak jiran aku . Ingat senang ke nak dapat merit ? Hadoi . Kalau nak dapat Demerit tu , PERGH ! Anytime dapat . Tapi bila nak dapat Merit tu , masyarakaaaat . Kedekut betul cikgu . 
Once aku pernah cuba dapatkan merit . Ini situationnya . . .

Me : Cikgu , boleh saya tolong angkatkan buku ?
Cikgu : Ah . Angkatlah . Pergi letak kat meja cikgu .
Me : ORAIT !
. . .
Me : Cikgu , dapat merit tak ?
Cikgu : So , awak tak ikhlaslah tolong saya ni ?
Me : Bukan tak ikhlas tapi . . Cikgu Jeff kata kalau tolong cikgu dapat merit . Cikgu taknak bagi saya merit ke ?
Cikgu : Awak kalau ikhlas , jangan harapkan balasan tau . Itu tak ikhlas namanya .
Me : Okaylah , cikgu . Saya rasa banyak lagi kerja saya kena buat . Saya naik dululah .

Aku memang bengang waktu itu . Sincerely , aku memang TAK IKHLAS sebenarnya . Cikgu ohh cikgu . Susah ke nak dapat merit ? Saya tak bawak buku cikgu demerit . Saya bawak buku , takde pulak merit . Saya tak siap kerja rumah , cikgu demerit . Saya siapkan , cikgu buat2 takkenal apa itu MERIT . Cikgu ni , patutlah budak2 sekarang tak suka pergi sekolah , kan ? Kan ? Tapi , demi negara yang tercinta , kitorang pergi jugak tau . Kami baik . Cehh KAMI !  Cikgu aku cakap paling banyak merit boleh bagi pon 2 point je . Tapi kalau kesalah kecil tu 10 point ehh . Where is the fair play , man ? Aku tahun lepas macam banyak dapat demerit tau . Itu baru aku yang baik ini . Cehh , BAIK ! Aku sedih betul la dgn sekolah . 
Oh and , tahun ni banyak buat peraturan baru tau . Aku bengang gila tau . Tapi kan , tahun ni aku nak jadi lagi baik tau . Sebab apa tau . Sebab aku nak mengelakkan diri aku supaya tidak menjadi bitch . 
Haha .

Okay , dah . Aku nak tgk TV . Lepas tu nak buat homework . And plan untuk esok . And TIDUR ! 

I LOVE MY BED ALWAYS ! 

No comments:

Post a Comment