Friday, January 6, 2012

Semua orang pun ada masalah

Aku takut dengan masalah . Aku tak suka masalah . Masalah selalu buat aku lemah . 
Tapi , siapa je yang tak ada masalah dalam dunia ni ? Meh aku bagi dia masalah aku . 
Tapi , bak kata Cikgu JJ , tiada masalah yang takboleh diselesaikan . Tapi , aku memang takut dengan masalah . Aku masih rasa aku terlalu muda untuk mendapat satu masalah yang begitu besar . Tapi , orang pun penah cakap , Allah takkan beri dugaan di luar kemampuan hambanya . Aku memang taktahu nak buat apa sekarang ni . Bila aku kat sekolah , aku lupa semua masalah aku . Except , masalah kat sekolah lah . Dengan cikgu membebel segala bagai . Haih . Kalaulah aku boleh delete je masalah aku . Kan senang .

Kadang-kadang aku fikir aku kena berhadapan dengan masalah babun ni sorang2 . Tapi aku lupa . Aku lupa yang aku masih ada kawan , masih ada adik dan yang paling penting , Allah di situ untuk mendengar . Sometimes , I just throw away all my problems and smiling of what I have now . 

Tapi still , aku rasa aku masih muda untuk ada masalah sebegini besar . Masalah ni bukannya datang tahun ni saat ini . Masalah ni timbul sejak aku Darjah 2 or maybe Darjah 1 . Aku dah kata , aku takut . So , sampai sekarang pon tak solve2 lagi . Apa boleh buat . Kalau dia taknak berubah , bukan salah aku . Aku ada tanggungjawab . Tanggungjawab sebagai hamba Allah dan seorang pelajar . 

Ya Allah , please give me that faith . Give me strength . Let her know , I don't like her being that way . Please , Ya Allah . 
Amin . 

No comments:

Post a Comment