Wednesday, July 25, 2012

Kalau aku berjaya nanti




Assalamualaikum :D

Hmm , kalau aku berjaya nanti ehh . . . Mak aku selalu pesan :

KAKAK , BELAJARLAH ELOK-ELOK . NANTI DAH BESAR , DAPAT KERJA BEST . BOLEH JAGA MUMMY DENGAN AYAH . MUMMY DULU TAK NAK MASUK UNIVERSITI , MUMMY KERJA TAK TINGGI MANA . 

Bila aku ingat balik apa yang mak aku pesan , *flashback* betul jugak kata mak aku . Atok kata aku pandai *angkat kening* tapi pemalas tahap zebra dalam pantang . Haihhh . Biasalah , aku . Memang pemalas . Kadang-kadang tu nak makan ikut mood . Kalau malas memang tak makanlah aku -.- Hahahha . 

Back to the story . Sekarang ni ramai kan orang pandai ? Kadang-kadang aku rasa give up betul nak beat diorang ni -.- Terlebih pandai . Pagi petang siang malam BUKU ! Aku ? Twitter . Memanglah bodoh kalau macam tu . Tapi , dari Twitter jugak aku dapat kawan dpd Ostolia . Nama kita dah lah lebih kurang sama enn Shirah enn ? Hehhehe . Lari topik lagi . Ohh ohh . Kita cakap pasal berjaya ehh tadi ? Hehehehe . Aku ni semuanya sempurna . Tapi , masih lagi leka . Padahal trial 6 Ogos . Aduiii . 

Tapi , kan , cuba bayangkan kalau keputusan aku Straight A's masa PMR ngan SPM . Pergh . Mesti sedap . Masa tu mesti cam bangga gila kan . Sebak . Terharu . Gembira . Semua ada . Cakap je nak apa . Zebra dalam pantang tadi tu pon ikut tumpang gembira . Dah lepas tu , mesti sambung belajar hebat2 kan . Kerja pon hebat2 . Masa tu , hidup mewah , senang , boleh beli apa-apa . Tambah lagi pulak dapat suami soleh , anak-anak soleh dan solehah :D Dapat aku jaga mak ngan ayah aku dengan senang . Masa tu lah nak balas semua jasa parents aku . Oh , so touching . Hahaha . 

So , dah tu , apa lagi ? Aku nak siapkan homework agama yang bertimbun tu . Lepastu , Insyaallah belajar . Buanglah rasa malas tu jauh2 ! 

p/s : Aku malu tahap siamang kena gigit semut pasal tu . Laptop aku ni kan . Kalau sehari tak buat hal , TAK SAH ! 

No comments:

Post a Comment